Artikel overzicht

Eindmusical Vlam in de Pan

5 juli 2024

Eindmusical Vlam in de Pan Benny Vreden

Het is alweer een hele tijd geleden dat wij als Stichting de wens hadden om iets met een eindmusical te doen om zo ook groep 8 te bereiken. We trokken de stoute schoenen aan en benaderde Benny Vreden. Een van de grote spelers op het gebied van musicals in Nederland en vooral ook gericht op eindmusicals. Hoe we dat deden? Door ze op onderstaande manier te benaderen.

Musical Stichting Durf te Vragen

Stichting Durf te vragen wil jongeren bereiken om het taboe rondom mentale problemen te doorbreken. Dit doen wij onder andere met het schoolproject TABOEIEND, een virtuele en interactieve experience die momenteel langs eerste en tweede klassen van het Voortgezet Onderwijs gaat om jongeren op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met mentale gezondheid.

Eindmusical

Graag willen wij ook groep 8 gaan bereiken en het lijkt ons fantastisch om dit onder andere doormiddel van een eindmusical te doen.

Hiervoor zijn wij op zoek naar een partij die dit samen met ons wil realiseren. En het zou fantastisch zijn wanneer wij dit mooie project samen met Benny Vreden kunnen oppakken.

Het begin van een fantastische samenwerking

Je raadt het waarschijnlijk al, dit was het begin van een super fijne samenwerking.

Musical Vlam in de Pan werd gemaakt door Benny Vreden. In deze musical koopt Ciska Vlam een restaurant om een gezellige, Hollandse tent in te beginnen. Maar haar neef Frans koopt hetzelfde restaurant, tegelijkertijd. En hij wil er een chic Frans restaurant in beginnen! Dan slaat de vlam in de pan. In deze super mooie en grappige musical speelt Hero een belangrijke rol. En Hero laat heel mooi zien waar wij als Stichting voor staan en wat er kan veranderen als je Durft te vragen of te praten.

Hero

Hero, een verlegen en bescheiden jongen is op zoek naar een baan in een restaurant. Daardoor luistert er niemand echt goed naar hem. En dat is jammer, want hij heeft wel hele goede ideeën. Hij bedenkt bijvoorbeeld de dinnershow om het restaurant te redden. Nadat Mathilde Hero een hart onder de riem steekt, vindt hij de moed om naar voren te stappen en zich uit te spreken. Daardoor wordt hij de held van het verhaal. Hero zingt hierover in het belangrijke Lied 4: Luister naar mij.

Ben je benieuwd naar de hele musical klik dan snel op deze link: https://www.bennyvreden.nl/musicals/vlam-in-de-pan/

En het goede nieuws; de musical is ook de komende jaren nog op te voeren, dus zit je bijna of over een paar jaar in groep 8, ben je leraar op een basisschool of heb je kinderen in deze leeftijd? Neem dan vooral een kijkje op de site van Benny Vreden en wie weet voeren jullie deze fantastische musical de komende jaren ook op!