Musical Vlam in de Pan opgevoerd…

5 juli 2024

Musical Vlam in de Pan opgevoerd door Daltonschool De Hommel

Eerder konden jullie in een blog lezen dat Benny Vreden de eindmuscial Vlam in de Pan heeft geschreven waarbij een karakter heel mooi aansluit bij waar wij als stichting voor staan.

In deze musical koopt Ciska Vlam een restaurant om een gezellige, Hollandse tent in te beginnen. Maar haar neef Frans koopt hetzelfde restaurant, tegelijkertijd. En hij wil er een chic Frans restaurant in beginnen! Dan slaat de vlam in de pan. In deze super mooie en grappige musical speelt Hero een belangrijke rol. En Hero laat heel mooi zien waar wij als Stichting voor staan en wat er kan veranderen als je Durft te vragen of te praten.

24 Juni 2024 was de grote dag

Daltonschool de Hommel ging in januari aan de slag met het oefenen van de musical Vlam in de Pan.

Maanden werd er geoefend, het decor en de kostuums werden er gemaakt.

In mei gingen Ted & Dianne, bestuursleden van de Stichting, kijken tijdens de repetitie en ze waren toen al mega onder de indruk van wat er neer werd gezet.

Op maandag 24 juni 2024 was het dan echt zover; groep 8 mocht de musical maar liefst twee keer opvoeren in de Schouwburg van Venray. Niet alleen de kinderen van deschool, ouders, leraren, opa’s en oma’s konden genieten van de musical. Maar ook het bestuur en onze ambassadeurs Dylan & Marit waren uitgenodigd. Uiteraard gingen wij heel graag op deze uitnodiging in.

Het was intens grappig maar ook werd de gevoelige snaar geraakt. Niet alleen het verhaal en de muziek van de musical waren fantastisch. Maar ook het teamgevoel en het plezier dat de groep had tijdens het opvoeren was een feestje om naar te kijken.

Wij zijn dan ook MEGA trots op al deze toppers en vonden het fantastisch dat wij hierbij aanwezig mochten zijn!